Zo verdien je geld aan een Facebook groep

Je verkoopt het makkelijkst aan zogenaamde warme contacten. Een Facebook groep is de ideale manier om die warme contacten op te bouwen. Mensen worden fan, je maakt gemakkelijk contact en er is veel interactie, waardoor je alleen nog maar hoeft te luisteren en hoeft in te spelen op wat er in de groep gebeurt. Zo kun je je ideale aanbod bepalen en veel gemakkelijker verkopen dan via andere kanalen.

 

Ook binnen een Facebook groep gelden wat klassieke marketingwetten. Zo moet je nog steeds helder hebben wie je ideale klant is en wie je aan wil trekken in de groep. 

 

Geen funnels maar fans

 

Natuurlijk gaat marketing over communicatie met je klant, je doelgroep of ideale klant kennen en deze een aanbod doen. Maar die communicatie blijft vaak eenzijdig en daarmee koud. Hoe persoonlijker het contact, hoe groter de kans dat iemand iets van je wil kopen. Zonder ingewikkelde funnels met standaard e-mails die om de zoveel dagen worden verstuurd.

 

In een Facebook groep verzamel je iedereen die jou en je aanbod interessant vinden en misschien wel fans worden. Juist in de groep kun je persoonlijk contact maken, zonder individuele aandacht. Iedereen kan immers meekijken. En nog beter: ze kunnen er met elkaar praten, over jou! De leden van de Facebook groep versterken elkaars enthousiasme over jou, als een fanclub bij de dranghekken van een concert.

 

De grootste fout die mensen nu nog met een groep maken is daar koud een aanbod te doen, zonder te verleiden en op te warmen.

 

In een Facebook groep maak je daarom ook optimaal gebruik van de know-like-trust-factor. De grootste fout die mensen nu nog met een groep maken is daar koud een aanbod te doen, zonder te verleiden en op te warmen. Alleen het hebben van de groep is de oplossing nog niet, het is het begin. Wat je wel al zeker weet is dat je er geen roepende in een woestijn bent, maar de juiste mensen bereikt. Waarbij de kans bovendien groter is dat ze je berichten zien, dan wanneer je het via een pagina zou plaatsen, omdat Facebook altijd voorrang geeft aan de groepen.

 

Eigenlijk geldt dit zelfde voor de groepen bij LinkedIn!