Actief op LinkedIn met je persoonlijk profiel of je bedrijfspagina

Het verschil voor grote en kleine organisaties

Het is natuurlijk al slim dat je actief bent op Social Media en voor bedrijven en organisaties in het bijzonder op LinkedIn. Hoewel LinkedIn eerder bedoeld is om mensen met elkaar in contact te laten komen via een Post op een Persoonlijk profiel, zijn er ook mogelijkheden om een bedrijfspagina aan te maken en daarop te Posten. Daarnaast zijn er nog mogelijkheden zoals een showcase pagina, project pagina, etc.. Waarover op een ander moment een Post.

 

Actief met een bedrijfspagina
Om te beginnen is het standaard bereik van een Post op een bedrijfspagina kleiner dan van een Post op een Persoonlijk profiel.

 

Waarom?
Omdat LinkedIn mensen met elkaar in contact wil laten komen en niet bedoeld is als advertentie medium voor bedrijven. Een bedrijfspagina werkt zeker wel voor bedrijven met meer dan 25, 50 of veel meer medewerkers die actief zijn op LinkedIn, zij kunnen dan Posts met een eigen toelichting delen op hun Persoonlijk profiel of voorzien van een Comment(aar). Via het Persoonlijk profiel van de medewerkers wordt de Post dan verspreid bij de connecties / volgers van die medewerkers. Zo komt de inhoud van een Post op een bedrijfspagina onder de aandacht bij een veel grotere groep.

Bij bedrijven met minder dan 5 actieve medewerkers op LinkedIn werkt een bedrijfspagina niet echt als het gaat om een groter bereik van je Post te krijgen. Kleinere bedrijven en organisaties kunnen wel starten met een bedrijfspagina om gevonden te worden op LinkedIn, daar kennis te delen via een Post of Artikel en de mogelijkheid te bieden meer te lezen op je website. Op je bedrijfswebsite biedt je dan weer de mogelijkheid om je bedrijf te gaan volgen op LinkedIn. Zo krijgt een bedrijfspagina dan weer meer volgers.

Voor ondernemende mensen die een boodschap via een Post op Social Media zoals LinkedIn willen uitstralen kunnen dat ons inziens het beste doen via een Persoonlijk profiel en de bedrijfspagina op de achtergrond laten groeien.

Als je via Social Media meer business wilt maken is een strategie en plan van aanpak nodig. Wil je weten hoe je dit optimaal kunt realiseren, dan komen wij van Promote Your Post daar graag een keer over praten en laten zien hoe het werkt.

🔹Wat wil jij of je onderneming bereiken op Social Media?

Blijf je nadenken
of wil je meer weten?

Wil je eens van gedachte wisselen hoe jij het beste actief kun zijn / worden op LinkedIn? Neem eens contact met ons op en waarschijnlijk kunnen we je helpen een keuze te maken.

Contact

Deel op
Social
Media