De "waarde" van je "Professioneel merk creëren" staat in je SSI
Het “organisch” bereik van een Post op linkedIn wordt mede bepaald door je SSI (Social Selling Index). Hoe hoger hoe groter het “organisch” bereik, maar staar je er niet op blind. Probeer wel een SSI van tenminste 60 of hoger te realiseren.
Je SSI is opgebouwd uit 4 onderdelen:
- Professioneel “merk” creëren
- Juiste personen vinden
- Informatie uitwisselen
- Relaties opbouwen
Elk onderdeel wordt met maximaal 25 “punten” gewaardeerd, zodat je maximaal een SSI van 100 zou kunnen realiseren. Zonder betaalde LinkedIn diensten heb je met een SSI van 75 een top SSI.
Het opbouwen van relaties gaat de meesten goed af, of heeft niet echt toelichting nodig. De groei naar 20 punten op dit onderdeel wordt door actieve deelnemers redelijk vlug gehaald.
Het creëren van je professioneel “merk” is wat complexer, natuurlijk worden door zaken op je profiel zoals werkervaring (vergeet niet een link te maken naar het zakelijk profiel van je (ex)werkgever) en opleidingen, je SSI positief beloond. Door onderdelen zoals “Vaardigheden”, “Aanbevelingen”, “Uitgelicht” en “Projecten” toe te voegen krijg je nog een hogere score op dit onderdeel. Het publiceren van artikelen met meer dan 10.000 tekens (dus geen Post, dat is maximaal 1.300 tekens) wordt gezien als het delen van kennis, waarmee je je score op dit onderdeel ook verhoogd.
Hoe bewust werk jij aan je SSI?
Deel op
Social
Media
Meer uitleg over je LinkedIn SSI en jouw eigen SSI vind je op de Promote Your LinkedIn Post. Je kunt er jouw actuele SSI opvragen (je devive moet dan wel ingelogt zijn op LinkedIn via een browser, NIET via een APP). Wil je meer business uit je LinkedIn activiteiten halen, kijk eens naar onze kennismakingsaanbieding.