Een opsomming waar je de Hashtags allemaal voor kunt gebruiken.

 

In status updates
Hashtags toevoegen aan een status update is een mooie manier om een groter bereik te krijgen met je post. Schrijf eerst je post en typ vervolgens het #-symbool om een hashtag toe te voegen.

In artikelen
Daarnaast kun je hashtags toevoegen aan je artikelen. Zet ze bijvoorbeeld onder aan je artikel of voeg ze toe als je op ‘Publish’ hebt geklikt. Dan verschijnt er namelijk een pop-up waarin je een korte intro bij je artikelen kunt schrijven. Hier kun je ook weer hashtags aan toevoegen.

 

Goed om te weten:
LinkedIn-artikelen verschijnen niet in ‘hashtagfeeds’. Hashtags in je artikelen dragen dus niet bij aan je zichtbaarheid, maar je kunt ze wel toevoegen om snel duidelijk te maken waar je artikel over gaat.

In reacties
Ook aan reacties op andermans posts kun je hashtags toevoegen. Net als bij artikelen verschijnen ook deze comments niet in ‘hashtagfeeds’, maar je kunt ze bijvoorbeeld wel gebruiken om een post kracht bij te zetten of een hashtag die jij regelmatig gebruikt in je posts (en die relevant is voor de discussie) onder de aandacht te brengen.

Let wel op: gebruik er niet teveel, komt slordig over en het helpt niet.

In je profiel
Verder kun je, zoals gezegd, in je profiel hashtags gebruiken om gevonden te worden op een specifieke zoekterm. Deze zijn echter niet klikbaar en dus niet doorzoekbaar. Voor je vindbaarheid maakt het bovendien niet uit of je een zoekterm met of zonder hashtag gebruikt. Als manager word je dus zowel gevonden op #manager als op manager.


Op je bedrijfspagina
Voor hashtags op bedrijfspagina’s geldt hetzelfde als voor hashtags op LinkedIn-profielen: ze zijn niet klikbaar en dus niet doorzoekbaar. Het maakt daarom niet uit of je een zoekterm in combinatie met een hashtag gebruikt of niet.

Een interessante aanvulling voor bedrijfspagina’s is dat je als bedrijfspagina maximaal 3 hashtags kunt claimen. Dit betekent dat je als bedrijfspagina kunt reageren op posts waarin deze hashtags worden gebruikt.

Hashtags claimen doe je zo:

  1. Ga naar je bedrijfspagina

    Ga naar ‘Manage’ aan de rechterkant
    Klik op het plusje achter ‘Hashtags’
    Klik op ‘Add a hashtag’

  1. Voeg ‘Search hashtag’ maximaal 3 hashtags toe en klik op ‘Save’

Hoewel het voor het bereik van je posts niet lijkt uit te maken waar je je hashtags plaatst, is het gebruikelijk om hashtags onderaan je bericht te plaatsen en dus niet in de lopende tekst.