Vergroot je bereik

Laat je netwerk groeien

Social Marketing, het werkt echt wel anders!

Tijden veranderen door de middelen die beschikbaar zijn en nog komen. Hoe ondenkbaar was het in de jaren 90 dat iemand een auto zou kopen zonder een showroom bezoek. Heden ten dage worden bijvoorbeeld Tesla’s en Volkswagens ID series verkocht zonder in een showroom te hebben gestaan. Dat alles door een goede Social Media campagne.

Anno 2021 kun je met Social (media) Marketing veel (dure) verkoop tijd besparen of anders gezegd, je verkoop(capaciteit) anders inzetten. Zie hier naast hoe verkoop en marketing in de eind jaren 90 werkte en hoe dit in 2021 werkt.

Social Marketing 1999-2021

Bovenstaande grafiek geeft een indruk wat de kracht van Social Marketing heden te dage heeft. Dit blijft groeien en groeien. Natuurlijk is cross media marketing nog steeds van belang, maar Social (Media) Marketing kan steeds vaker het sales traject verkorten.

De Sales & Marketing "GAP"

De Sales & Marketing "GAP"

De Sales & Marketing "GAP"

Was in de jaren 90 de sales nog voor 60% verantwoordelijk om klanten te winnen en te werven is dat anno 2021 wel anders. Moderne (Social Media) heeft veel veranderd in het aankoopgedrag van bedrijven en particulieren. Zoals in de afbeelding van deze post te zien is, neemt de marketing afdeling heden ten dagen ruim 75% van het winnen en werven van klanten voor haar rekening.

Als een marketing afdeling nog werkt zoals eind jaren 90 of anders gezegd, nog geen Social Media marketing gebruikt en de sales werken zoals dat in 2021 verwacht mag worden ontstaat er een Sales & Marketing “Gap”.

Met Social Media marketing kun je potentiële klanten stimuleren om te overwegen op een aanbod in te gaan en de intentie krijgen dat bij u te doen. De sales zorgen voor de aanbieding en de aankoop.

Is er bij jouw bedrijf / organisatie een actief Social Marketing beleid?

Social Media Marketing

“Welke Social Media kanalen passen bij jouw bedrijf”

“Welke Social Media kanalen passen bij jouw bedrijf”

Linkedin
Het LinkedIn abonnement is geschikt voor leden die zich met name richten op de B2B markt en producten en/of diensten willen promoten. <Lees meer>

Instagram
Het Instagram abonnement is geschikt voor leden die hun verhaal / product in beeld(vorm) kunnen vertellen. Met Instagram kan de B2C en B2B markt bediend worden. Likes en volgers spelen hier een grotere rol dan Comments. <Lees meer>

Facebook
Het Facebook abonnement is geschikt voor leden die zowat alle Nederlanders tussen de 15 en 65 jaar willen aanspreken en producten en/of diensten hebben voor de B2C markt en de B2B markt. <Lees meer>