Sales en marketing funnel

Sales & Marketing funnel als uitgangspunt voor een Post

Je kunt spontaan een ingeving krijgen en een Post schrijven, niets mis mee. Je kunt ook de gedachten van een Sales & Marketing funnel hanteren en bijvoorbeeld een serie van 5 Posts uitwerken met een herkenbare afbeelding.

 

🔸 In de eerste Post geef je aandacht aan de “BEWUSTWORDING” dat een bepaald “probleem” bestaat.

🔸 In de tweede Post geef je aandacht aan de “INTERESSE” bijvoorbeeld door het geen te beschrijven betreffende “oplossingen” voor het “probleem” uit je eerste post.

🔸 In de derde Post geef je aandacht aan de “OVERWEGING” bijvoorbeeld door het geen te beschrijven over “voordelen” om de oplossing uit je tweede Post te gebruiken voor het “probleem” uit je eerste Post.

🔸 In je vierde Post geef je aandacht aan de “INTENTIE” je beschrijft een situatie die de lezer motiveert het geen beschreven op zijn eigen situatie te projecteren en er zijn / haar voordeel in te herkennen.

🔸 In je vijfde Post vraag je aandacht voor “HEROVERWEGING” om kennis te maken met jouw product of dienst waarmee je kunt bereiken wat je in de eerste 4 Posts hebt beschreven.

Natuurlijk kun je ook meerdere Posts maken van een funnel fase of 2 fases combineren in één Post.

Door altijd een serie van bijvoorbeeld 5 Posts “op voorraad” te hebben heb je nooit stress als je een Post “moet” plaatsen.

🔹 Hoe bewust ben jij bezig met het plaatsen van een Post?

Deel op
Social
Media