Vergroot je bereik

Laat je netwerk groeien

Welke afmetingen zijn van toepassing voor een afbeelding op je Profiel(en), Post of Artikel

Omdat Linkedin slechts de mogelijkheid heeft voor een beperkt aantal tekens en één afbeelding in een Post heeft voor een publicatie kun je alle informatie vinden op de website van Promote Your Post

Een afbeelding of foto in de juiste resolutie / afmeting maken cq krijgen kan een hele opgave zijn. Als je ermee bekend bent valt het best wel mee, als je er niet mee bekend bent, kun je misschien op YouTube een filmpje vinden waar je een uitleg kunt vinden hoe je dat moet / kunt doen. Misschien nog makkelijker, besteed het uit aan een (social) marketing bureau, grafisch bureau of een vakfotograaf.

De vermelde formaten zijn “ideale” formaten zodat deze op “responsive” devices / schermresoluties goed worden weergegeven. Het kan dus zo zijn dat een ander formaat ook goed werkt op een mobiel device maar niet goed op een PC of Tablet of andersom.

Wij beschrijven in dit artikel de afbeeldingsformaten van:

  • Je Profielfoto
  • Je Omslagfoto / afbeelding
  • Je Bedrijfslogo op je bedrijfspagina
  • Je Omslagfoto van je bedrijfspagina
  • Je Post / update

Profielfoto en de Omslagfoto / afbeelding van je persoonlijk profiel?”

Je Profielfoto

Wat je in ieder geval nodig hebt is een Profielfoto op je persoonlijke pagina. Het beste resultaat heeft een resolutie van:

  • 400 x 400 pixels

Als je ervan af wil / moet wijken, dan is het belangrijk is het belangrijk dat je de verhouding 1 : 1 aanhoud, bijvoorbeeld:

  • 200 x 200 (de kwaliteit wordt dan wel minder)
  • 600 x 600 (de weergave kan vervormen)
  • 800 x 800 (geeft dezelfde weergave als 400 x 400, maar kan vertragend werken)

Omslagfoto / afbeelding

De Profielfoto is de eerste stap, daarna volgt de Omslagfoto. Dit kan een foto / afbeelding zijn van je bedrijf, bedrijfsgebouw of een foto / afbeelding die aansluit bij je functie /beroep. Het ideale formaat van je omslagfoto / banner:

  • 1584 x 396 pixels

Bedrijfslogo en de Omslagfoto / afbeelding van je bedrijfspagina?”

Je Bedrijfslogo

Op een bedrijfspagina kun je een Bedrijfslogo en een Omslagfoto plaatsen. De “ideale” afmeting(en) van je Bedrijfslogo zijn:

  • 300 x 300 pixels

Als je ervan af wil / moet wijken, dan is het belangrijk dat je de verhouding 1 : 1 aanhoud, bijvoorbeeld:

  • 200 x 200 (de kwaliteit wordt dan wel minder)
  • 600 x 600 (de weergave kan vervormen)
  • 800 x 800 (geeft dezelfde weergave als 400 x 400, maar kan vertragend werken)
Linkedin afbeeldingen

Omslagfoto / afbeelding bedrijfspagina

De Omslagfoto / banner geeft de mogelijkheid om de sfeer van je bedrijf in beeld te brengen. Deze afmetingen zijn van toepassing:

  • 1584 x 786 pixels

Een Showcase pagina

Een showcase pagina is geschikt als je bedrijf meerdere producten en/of diensten apart in beeld wil brengen. Voor een showcasepagina gelden dezelfde afmetingen als een bedrijfspagina.

Afbeelding afmetingen voor je Post

Je Post (bijdrage)

Als je een afbeelding wil gebruiken voor het plaatsen van een Post / update op een Persoonlijke profielpagina, bedrijfspagina of showcase pagina geldt voor alle dezelfde “ideale” afmeting. De meest ideale afmetingen zijn:

  • 1200 x 628 pixels (voor een landscape formaat)

Wil je een portret formaat afbeelding, dan kan je onderstaand formaat gebruiken. Dit kan een negatief resultaat geven voor het aantal geregistreerde views omdat de kans dat je afbeelding gedurende een bepaalde tijd minder dan 50% in beeld is.

  • 1200 x 1884 pixels (voor een portret formaat)

Wil je een vierkant formaat afbeelding gebruik dan onderstaand formaat.

  • 1200 x 1200 pixels (voor een vierkant formaat)