#Hashtag op LinkedIn

Bij Twitter en ook in Instagram zien we niet veel anders dan #hashtags en het heeft er alle schijn van dat ook binnen LinkedIn het gebruik van hashtags alleen maar meer en belangrijker gaat worden in 2021. Zorg er wel voor dat je teksten leesbaar blijven en gebruik hashtags daarom gedoseerd, maar wees ook niet bang om ze te gebruiken.

 

Hashtags zijn woorden die beginnen met een hekje (#). Op het moment dat je ze toevoegt aan je post worden ze zwart en klikbaar. Mensen die erop klikken, krijgen vervolgens meer posts te zien waarin deze specifieke hashtags worden gebruikt. Vanuit dit scherm kun je er ook meteen voor kiezen de hashtag te volgen.

 

 Maar je kunt hashtags ook gebruiken op je LinkedIn-profiel en op je bedrijfspagina zelf. Dan zijn ze niet klikbaar en gedragen ze zich als gewone zoektermen. Wil je je zichtbaarheid vergroten en optimaal gebruikmaken van de hashtags? Zorg dan wel eerst voor een professioneel LinkedIn profiel en laat de beste versie van jezelf zien.

 

Waarom zou je LinkedIn-hashtags gebruiken?

 

De belangrijkste reden waarom je hashtags zou willen gebruiken, is dat je op die manier op de hoogte blijft van onderwerpen die interessant zijn voor jou en de interactie kunt aangaan met mensen die ‘jouw’ hashtags gebruiken.

 

Het is dus een goede manier om in contact te komen met LinkedIn-gebruikers die dezelfde professionele interesses hebben als jij. Je kunt vervolgens met elkaar connecten en misschien rolt er wel een mooie samenwerking uit! Andersom werkt het net zo: door hashtags te gebruiken word je zelf ook gevonden door mensen die jou zelf (nog) niet volgen, maar de hashtags die je gebruikt wel.