Vergroot je bereik

Laat je netwerk groeien

Promote Your Post binnen je Doelgroep

Naarmate het aantal deelnemers van Promote Your Post gaat groeien komen er meer mogelijkheden en keuzes die je kunt maken hoe en met wie je samen een groep wil vormen.

In de huidige opstart fase hebben we generieke groepen, dat wil zeggen dat de deelnemers uit alle bedrijfstakken kunnen komen. In de toekomst willen wij iedereen de keuze geven om deel te kunnen nemen in een specifieke (doel)groep. De deelnemers zijn dan actief in de doelgroep waar zij aan deelnemen en natuurlijk inhoudelijke posts plaatsen die relevant zijn binnen de doelgroep.

Om succesvol van start te gaan met een Promote Your Post groep in een specifieke doelgroep hebben we minimaal 11 leden nodig, deze komen niet op één dag aanwaaien, maar elke dag of week ééntje is uiteindelijk ook een mogelijkheid om dat te realiseren.

Daarom hebben wij een “interesse” inventarisatie formulier gemaakt zodat je aan kunt geven in welke “doelgroep” je mee zou willen doen. We vragen alleen je (zakelijk) mail adres zodat we je kunnen informeren als er binnen een bepaalde doelgroep voldoende interesse is getoond.

Zit je doelgroep er niet bij, vul dan bij “Anders” jouw doelgroep omschrijving in.

Promote Your Post doelgroep

Doelgroepen B2B (Business to Business)

  1. Zakelijke dienstverlening
  2. Handel en logistiek
  3. Productie & Industrie
  4. Bouw activiteiten Aanleg en onderhoud “groen”
  5. HR, Coaching & Opleidingen
  6. Anders B2B

Doelgroepen B2C (Business to Consumer)

  1. Mobiliteit (auto, motor (brom)fietsen, etc.)
  2. Cosmetica en Mode
  3. Gereedschap, bouwmaterialen & tuinbenodigdheden
  4. Meubels & interieur
  5. Vrijetijdbesteding
  6. Anders B2C

Doelgroep Marketing

Doelgroep Marketing

Social Marketing 1999-2021

Wat is een doelgroep in marketing(taal)?

Doelgroep is een term voor een “subgroep” relaties binnen een grotere groep relaties. In marketing worden vaak afgebakende doelgroepen bepaald om te benaderen, met als doel deze groep op een specifieke wijze aan te spreken en de kans op conversie (opdrachten) te verhogen.

 

Wat is een doelgroep analyse?

Doelgroepanalyse helpt je te bepalen wie de beste match is voor jouw bestaande of te ontwikkelen product of dienst, hoe je die mensen en bedrijven herkent en hoe je ze kunt benaderen en overtuigen.

 

  • Wat zijn de algemene kenmerken van mijn doelgroep(en)?
  • Wie zijn mijn potentiële klanten en welke behoeften hebben ze?
  • Hoe kan mijn product of dienst deze behoeften vervullen?
  • Hoe waarderen bestaande klanten mijn product en de daarbij horende service?
  • In welke bedrijfstak zijn mijn potentiële klanten actief?

 

Hoe een doelgroep omschrijven?

Om echt relevant te kunnen zijn, moet je je doelgroep leren kennen. Dat doe je door een denk beeldig bedrijf te maken, een beschrijving van een bedrijf waarvan je denkt dat is een typische / ideale klant voor mijn bedrijf. De omschrijving is helemaal fictief, maar zorgt ervoor dat je weet waar jouw potentiële klanten in elkaar zitten en hoe je hen het beste kunt helpen.

 

Hoe ga je aan de slag?

Promote Your Post B2B doelgroep marketing is geschikt voor doelgroepen binnen het gekozen marktsegment. Wil je in meerdere markt segmenten deelnemen kan dat door je in te schijven voor meerdere doelgroepen. 

Probeer je Posts zoveel mogelijk met de Funnel aan te laten sluiten:

  • Bewustwording “dat het er is”
  • Interesse creëren 
  • Overweging “Hoe kan men het gebruiken”
  • Intentie “motiveren om het te doen”

Daarna is het aan je website, webshop of de sales afdeling.

Meld je aan voor jouw doelgroepen!

Meld je aan voor jouw doelgroepen!

Aanmelden interesse doelgroep(en)

Wil je mogelijk deelnemen aan doelgroep marketing via Promote Your Post laat het registreren. Wij gaan je niet lastig vallen met acquisitie, we informeren je alleen als er voldoende interesse is binnen de doelgroep(en) waar je je voor hebt laten registreren.

Aanmelden interesse in een doelgroep